vrijdag 30 december 2011

OBT

Ondertussen wereldberoemd: de Oliebollentocht editie 2011, met maar liefst 151 deelnemende velomobielen !

Het hadden er 152 kunnen zijn indien eFAW mee aan de start verschenen was, maar ik vind dat er goede redenen op te noemen zijn waarom dat niet zo was. Primo: de versnellingsnaaf is gesneuveld. Zeg nu zelf: fietsen zonder achterwiel en zonder aandrijving, dat lukt echt niet. En dan moest ik ook nog werken. Dat valt op te lossen met vakantiedagen, maar die nam ik niet om de derde reden: 600 km rijden om een tocht van 50 km mee te fietsen vond ik toch van het goede teveel. Met de fiets acht ik het onhaalbaar - zoveel verlofdagen heb ik nu ook niet - en over 600 km dieselolie verstoken om een dagje heen en weer te rijden, da's erover.

Dus ging de OBT zonder mij door. Ik heb het in gedachten bijgewoond en nadien druk de blogs en andere verslagen gelezen. Zeker: ik heb er spijt van dat ik er niet bij was, maar dat wist ik vooraf. En even zeker: indien ik denk aan de liters dieselolie die ik NIET verbrand heb, is die spijt niet echt intens.

De beelden zijn wel schitterend, met al die felgekleurde en dikwijls origineel gedecoreerde stroomlijnen. Voor mij is de allermooiste wel de houten Quest van Nico Van Baar (zelfbouw). Houtbewerking, botenbouwtechniek en fietstechniek gecombineerd: prachtig!


3 opmerkingen:

  1. Hallo Jan,

    Ja Nico had veel bekijks met zijn schitterende houten Qeust.

    Groet Jan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Jan. Er was nog iemand waarbij een versnellingsnaaf het had begeven. Deze was al wel onderweg. Groeten Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, heren, dit was een beslissing met gemengde gevoelens ! Ik wil er toch een keer bij zijn hoor, maar liefst als het minder ver van huis is.

    BeantwoordenVerwijderen