Vanmorgen ging het rechterwiel eraf en met wat duwen en wringen werd de bron gevonden: het voorste kogelkopje, zowat onder de fiets.
Het wiel verwijderd en de spoorstang losgemaakt |
Nu is het afwachten of dat voldoende is. De kans bestaat dat het gekraak over enkele weken weerkeert en dan zal er niets anders op zitten dan het stuk te vervangen.
Wordt ongetwijfeld vervolgd
Wat mij opvalt op één van je foto's is dat de remankerplaat met de reactieplaat naar boven is gemonteerd. Bij mij heeft dit heel veel problemen opgeleverd doordat het als een waterbrugje werkt waardoor er water de remtrommel inloopt bij regen. Corrosie, stroef bewegen van het remmechanisme en snelle slijtage van de remvoeringen was het gevolg. Nadat ik de remankerplaat 180graden heb gedraaid waren de problemen over. Al jaren worden de Questen met de remankerplaten naar beneden gericht uitgevoerd maar mijn fiets is nog van een eerdere serie.
BeantwoordenVerwijderenJij hebt hier geen problemen door?
Dat had ik op jouw blog gelezen. Neen, ik heb geen verschil ondervonden tussen remmen in droge of natte omstandigheden. Als je de ankerplaat omkeert, krijg je dan geen water in de remkabels? Want in dat geval zit de opening bovenaan...
VerwijderenNee hoor, de remkabel komt nog steeds van boven. De buitenkabel zit dan vast op de hevel, de binnenkabel 'trekt' aan de remankerplaat. Zie maar de foto's bij één van mijn laatste berichten op mijn blogje.
Verwijderen