De E-Orca voor het bedrijfgebouw van Flevobike |
Eén van de nieuwe beschikte over een nieuw type achterlicht, met remlicht! Helaas kan dit momenteel enkel in combinatie met de schijfremmen.
Het nieuwe type achterlicht |
Nieuwe bediening van de lichten |
Nu werkt het eerder als in een auto: in de eerste stand worden de lichten gedimd, maar ze werken wel allebei. In de hoogste stand geven ze het volle vermogen. Het lijkt me dat het sterk aanbevolen is bij dit systeem om te kiezen voor de verstelbare lampen, maar dat is niet zeker.
Ook de knipperlichten werken anders en weer zoals in veel recente wagens: na een druk op de knop knipperen ze drie keren. Als je langer drukt (pakweg een seconde), blijven ze werken tot je weer drukt. Indien je beide knoppen (links en rechts) tegelijk indrukt, activeer je het noodsignaal: de vier knipperlichten werken samen, tot je ze met een druk op de knop weer uitschakelt.
De knop voor het lichtsignaal doet beide koplampen knipperen.
De elektronica die alles stuurt |
De Orca's die klaarstaan, zijn allemaal bedoeld voor Duitsland. Ze zijn allemaal zeer volledig uitgerust:
- (uiteraard) elektrisch ondersteund
- Magura Big Twin schijfremmen met dubbel uitgevoerde remklauwen en hydraulisch bediend
- bagagenet en Ventisit bodemmatten
- verstelbare koplampen
Dubbel uitgevoerde Magura Big Twin schijfremmen |
Het is allemaal nog wat luxueuzer geworden, nog mooier.
Mooi. Benieuwd naar je terugweg.
BeantwoordenVerwijderenis die "lichtmast" intussen nog geen standaar optie geworden?
BeantwoordenVerwijderenKlopt: één van beide 'Duitse' Orca's had er ook eentje.
Verwijderen